Bytte og returer på Hyttefeber.no

Det er viktig for oss at du som kunde skal få en god opplevelse ved eventuelt bytte, retur eller reklamasjon. Derfor har vi en bytte, retur- og reklamasjonsgaranti som gjør det enkelt og trygt for deg å handle hos oss. 

Bytte og returgaranti:

  • Returlapp tilsendt på mail innen 1 virkedag når du ber om det (man-fre, 09-18) 
  • Din bytte/retur blir behandlet innen 5 virkedager etter at vi mottar pakken hos oss. 

Slik gjør du :

 

  1. Varsle kundeservice@hyttefeber.no for at vi skal kunne behandle din sak
  2. Motta returlapp på mail ved å varsle din retur til kundeservice@hyttefeber.no
  3. Lever pakken på nærmeste postkontor eller post i butikk.

 

Reklamasjon- og skadegaranti:

  • Ingen returkostnad ved skade, og ny vare tilsendt ved innsending av bilde og eller dokumentasjon på skeden eller feilen.

Har du vært uheldig og mottatt en skadet vare fra oss kan du sende en epost til kundeservice@hyttefeber.no. I eposten ønsker vi bilde som viser skaden på produktet, bilde av emballasjen i sin helhet med eventuelle skader, samt ordrenummer. Det forutsettes at du sier ifra i rimelig tid etter mottatt vare.

Du kan alltid være trygg på at du får de varene du har bestilt hos oss, i god behold. Hvis noe som helst har skjedd, rydder vi alltid opp og gjør vårt beste for at du også ender opp som en fornøyd kunde.

I noen tilfeller vil vi  opprette en dialog med ansvarlig leverandør. Noen produkter trenger vi ikke i retur så det er best om man avventer innsending av defekt vare før man får beskjed om dette.

Du vil motta et saksnummer for din reklamasjon og bli løpende informert om framgangen.

Angrer du på noe du har kjøpt?

Ikke noe problem! Hos Hyttefeber kan du angre hele, eller deler av kjøpet i hele 90 dager etter du mottok bestillingen. Dette forutsetter at varen er ubrukt og at den returneres i original emballasje. Ferdig returlapp som gir deg fastpris på 99kr for frakt kan du lage her, med angrerettskjema som legges sammen med returen, og skjemaet kan du laste ned her. 

Ønsker du å bytte i en annen vare, kan du informere oss om dette på kundeservice@hyttefeber.no. Vi sender deg da en betalingslink for mellomlegget, og varen blir sendt så fort handelen er oppgjort.

Returnerer du en vare refunderer vi beløpet så fort vi kan, og helst samme dag den har blitt behandlet på lager.

Ferdig betalt fraktlapp ved bytte

Sender du en epost til kundeservice@hyttefeber.no kan du få tilsendt en ferdig betalt fraktlapp med sporing av oss. Oppgi ordrenummeret ditt og hva du ønsker å bytte i e-posten. Vi trekker da fra 99,-  på ordre under 35 kg og 299,- på ordre over 35kg når vi refunderer din ordre.

Du kan også sørge for fraktkostnadene selv ved å markere sendingen med Hyttefeber og sende til: Hyttefeber AS, Tomteveien 55, 1618 Fredrikstad. (erfaringsmessig er det vesentlig dyrere å sende på egenhånd, med mindre det er veldig små produkter som skal returneres)

Refundering

Dersom du har betalt med kort vil pengene automatisk bli overført tilbake til ditt kort. Som regel vil pengene være tilbake på konto dagen etter vi registrerer din retur, men det kan i følge Klarna ta opp til 10 virkedager. Dersom du har valgt faktura vil den kanselleres dersom du ikke allerede har betalt.

*Om du har bestilt med Klarna og ikke betalt fakturaen enda, må likevel gebyret på 99kr / 299,- for returportoen betales om du angrer kjøpet.

Et tips ved betaling med Klarna

Klarna har oversiktlig app der du kan se dine kjøp. Du kan også melde fra om du har returnert noe til oss, slik at fakturaen din blir pauset. Appen kan du laste ned her. 

Uavhentede pakker som sendes i retur til oss uten varsel vil bli refundert, men et gebyr på 199kr vil trekkes fra det på det refunderte beløpet.