Personvern

Personvernerklæring

1. Innledning

Vi i tar personvern på alvor og behandler dine personopplysninger på en trygg og forsvarlig måte. Nettstedet hyttefeber.no eies og drives av Preben & Preben AS («vi») som er forpliktet til å beskytte dine personopplysninger og informere om hvordan vi benytter personopplysningene dine.

2. Behandling av personopplysninger

Når du bruker nettsiden vår og/eller er i kontakt med oss ved å bestille varer fra oss vil Preben & Preben AS behandle personopplysninger om deg. Nedenfor finner du derfor informasjon om personopplysninger som samles inn, hvorfor vi gjør dette og dine rettigheter knyttet til behandlingen av personopplysningene.

Behandlingsansvarlig for personopplysninger er Preben & Preben AS ved daglig leder Preben Alexander Lugg. Kontaktinformasjonen til Preben & Preben AS er:

Adresse: Kråketorpveien 8
E-post: kundeservice@hyttefeber.no
Telefon: 976 92 052
Organisasjonsnr: 916 163 517

For spørsmål du måtte ha om vår behandling av dine personopplysninger kan du kontakte kundeservice på tlf: +47 976 92 052 eller epost: preben@hyttefeber.no

3. Hvorfor samler vi inn personopplysninger og hva slags informasjon samler vi inn?

Vi samler inn og bruker dine personopplysninger til ulike formål avhengig av hvem du er og hvordan vi kommer i kontakt med deg. Vi samler inn følgende personopplysninger til formålene angitt under:

Besvare henvendelser som kommer inn til oss. Navn, telefonnummer, e-postadresse og eventuelle personopplysninger som måtte følge av henvendelsen. Behandlingen av personopplysninger skjer på grunnlag av en interesseavveining hvor vi har vurdert hvilken informasjon som er nødvendig for å hjelpe deg med det du lurer på.
For å få informasjon om bruk av våre nettsider benytter vi informasjonskapsler (cookies). Du kan lese mer om cookies og hvilke cookies vi benytter. Vi behandler personopplysninger på grunnlag av en interesseavveining. Vi har vurdert det slik at dette er nødvendig for å kunne tilpasse nettsiden til våre brukere. I denne statistikken er det ikke mulig å identifisere deg som enkeltperson. 

4. Utlevering av personopplysninger til andre

Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for slik utlevering. Eksempler på slikt grunnlag vil typisk være en avtale med deg, et samtykke eller et lovgrunnlag som pålegger oss å gi ut informasjonen.
Preben & Preben bruker databehandlere til å samle inn, lagre eller på annen måte behandle personopplysninger på våre vegne. I slike tilfeller har vi inngått avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen. Vi benytter oss av følgende databehandlere per i dag:

4.1 Ordreoversikt

Shopify er nettsideplattformen/CMS. Den registrerer alle salg, og sender ordrene videre til lagersystemet vårt. (Shiphero) Ordredata benyttes også for å yte raskere og bedre service i vår kundeserviceplattform. (Gorgias)

4.2 Annonsering

Adtraction, Kelkoo, Prisjakt, og Performission lagrer ordreinformasjon for kunder som handler via nettannonser gjennom samarbeidspartnere (Affiliates).
Facebook og Google Ads sporer klikk til nettsidene for å kunne ta betalt for, og måle effekten av annonsering, samt gjøre det mulig å gi tilbud til besøkende i butikken i ettertid.

4.3 Utvikling og nettsidefunksjoner

Google Analytics, Klaviyo, Shopify og Google Tag Manager viser brukeradferd på nettsiden med grunnlag i å gjøre nettsiden mer brukervennlig. IP-adresse vises ikke her, og blir anonymisert.
Dette brukes til å legge opp mer relevant innhold, og gjøre nettbutikken bedre og lettere å navigere m.m.

Gorgias. Hvis du ønsker å prate med kundeservice på chat lagres samtaleloggen, navn, og epost hvis du ønsker å fylle ut dette. På den måten kan vi kontakte deg i etterkant om det skulle være ønskelig.
CM Commerce er vårt kundeanmeldelseprogram og gir deg mulighet til å vurdere produkter du har kjøpt. Den bistår også i å hjelpe til med å få sjekket ut om du legger noe i handlekurven og oppgir eposten din.

Om du sender en epost til noen av våre ansatte, eller kundeservice, går innholdet til vårt kundesystem, Gorgias.

5. Når du blir medlem av vår kundeklubb

Formålet med kundeklubben er å kunne tilby våre medlemmer epost nyhetsbrev med relevante tilbud, produkter, tips og inspirasjon. Det er gratis å bli eller være medlem av kundeklubben, og medlemskapet er personlig. Du kan til enhver tid be om å få innsyn i, endre eller slette lagrede personopplysninger ved å kontakte kundeservice på e-post eller tlf. øverst i personvernerklæringen.
Ved innmelding i kundeklubben fom 1. juli 2018 samtykker du automatisk til at vi oppretter en kundeprofil på deg for å kunne tilby relevant og tilpasset markedsføring. Personopplysningene som behandles omfatter blant annet navn, adresse (hvis oppgitt), e-postadresse, telefonnummer, fødselsdato (hvis oppgitt) og transaksjonshistorikk. Din respons på kampanjer, kuponger, e-post eller SMS-utsendelser kan bli lagret og brukt til formidling av tilbud og annen informasjon gjennom sosiale medier og andre digitale kommunikasjonsnettverk.
Kundeklubbmedlemmer innmeldt før 1.juli 2018 vil fremdeles kunne motta gode tilbud på e-post, men du kan til enhver tid melde deg ut eller be oss om å slette dine data.
For å kunne sende ut relevant kommunikasjon har vi avtaler med følgende databehandlere som behandler opplysninger etter instruksjoner gitt av oss:

CM Commerce/Klaviyo + Shopify for e-postutsendelse
Klarna AB for fakturabehandling, samt Stripe for kredittkorttransaksjoner. Paypal er også et betalingsalernativ vi benytter oss av.

Vipps for mobilbetaling.
Facebook, Google, Microsoft, Criteo, Prisjakt og Kelkoo for annonsering.
Shopify og Shiphero for ordrehistorikk.
Google Analytics for nettsidesporing.

Gorgias for kundeservice.

6. Lagringstid

Vi lagrer dine personopplysninger hos oss så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for. Dette betyr for eksempel at personopplysninger som vi behandler på grunnlag av ditt samtykke slettes dersom du trekker ditt samtykke. Personopplysninger vi behandler for å oppfylle en avtale med deg slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt.

7. Dine rettigheter når vi behandler personopplysninger om deg

Du har rett til å kreve innsyn, korrigering eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no.
For å ta i bruk dine rettigheter må du ta kontakt med kundeservice på e-post kundeservice@hyttefeber.no eller telefon 976 92 052. Du kan også sende post til oss til postadressen oppgitt øverst i denne erklæringen. Vi vil svare på din henvendelse så fort som mulig, og senest innen 30 dager.

Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg – og ikke noen som utgir seg ut for å være deg.

8. Klager

Du har rett til å kreve innsyn, korrigering eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside: www.datatilsynet.no.
Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du klage til Datatilsynet. Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.

9. Endringer

Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her. Hvis vi har dine kontaktopplysninger vil vi gjøre deg oppmerksom på disse forandringene. Ellers vil oppdatert informasjon alltid finnes lett tilgjengelig på vår nettside.