Velkommen til
Hyttefebers kundesenter
Her finner du blant annet svar på vanlige spørsmål.
Ikke nøl med å ta kontakt med oss om det er noe du har på hjertet.Enten det gjelder ris, ros eller en hyggelig prat om et produkt, så er vi klare til å hjelpe deg.
Hvis det er noe du ikke finner svar på under, så send oss en epost til kundeservice@hyttefeber.no eller bruk kontaktskjemaet.
Du også ringe oss på +47 46 50 33 33 eller bruke chatten mellom 09:00 og 13:00 alle hverdager
Klikk her hvis du har spørsmål om LUMIZ solcelle lykter
Gratis frakt gjleder for alle ordre over 999 opp til 35kg/godsstørrelse.
Grensen for å få gratis frakt, er at totalsummen som skal betales er høyere enn 999kr, utenom frakten, og at ordren veier under 35 kg, Ordre over 35kg sendes som gods - se gjeldende priser under frakt 😊
For å bruke både rabattkoder og gavekort, er det et eget felt i kassen på betalingssiden.
For å komme dit, trykker du på den grønne knappen som heter "Til kassen ->" når du er i handlekurven din.
Etter du har registrert leveringsinformasjonen i første steg, kommer du til betalingsinformasjonen. Det er her feltet for rabattkoder og gavekort dukker opp.
På mobil kan du trykke på "Vis ordresammendrag" øverst i kassen for å få opp feltet der du kan legge inn rabattkoden eller gavekortet.
Det hender i noen sjeldne tilfeller at kunder ikke får til å legge inn rabattkode uten at vi helt har klart å finne ut hvorfor. Prøv først å se om det er et mellomrom før eller etter koden, og dobbeltsjekk at den er skrevet riktig. Om det fortsatt ikke går, kan du sende en epost til kundeservice@hyttefeber.no, helst med ordrenummer og rabattkode, og vi vil sende deg et gavekort tilsvarende rabattkoden manuelt, så fort som mulig.
Noen svært få produkter er også unnlatt fra rabattkoder. Dette skyldes enten at det er i forbindelse med en kampanje, eller at det fast er en av markedets laveste priser. På disse produktene skal det stå en forklarende tekst på produktsiden. Om det ikke gjør det, vennligst ta kontakt med kundeservice.
*Rabattkodene skal alltid legges til uten "gåseøyne".
Ta et bilde som tydelig viser skaden, og send en epost til kundeservice@hyttefeber.no med både bilde og ordrenummer. Merk gjerne mailen med "Skade" for ekstra rask behandling. Vi følger deg så snarlig opp, og sender enten på nytt, eller gir deg et gavekort. Du kan være trygg på at du alltid vil motta det du bestiller hos oss i god behold, og at vi alltid ordner opp om noe skulle skje.
Vi ønsker aldri å få tilsendt knuste produkter i retur. Det medfører unødvendig belastning på både miljø, transportører, og lageret vårt. Et tydelig bilde er mer enn nok for vår del til å ta det til reklamasjon.
VAT står for "Value Added Tax", eller "Merverdiavgift" på Norsk. Det er det ene ordet som ikke er mulig å oversette i nettbutikkplattformen vår. Alle prisene du ser i nettbutikken er inkludert mva, og ikke noe du trenger å ta stilling til som privatperson. På kvitteringen blir det spesifisert hvor mye av kjøpet som ble betalt i moms, men det er ikke slik at det legges til.
Vi er alltid behjelpelige for alle spørsmål rundt betalinger. Men akkurat med Klarna er det en del informasjon vi ikke får tilgang til av personvernhensyn. Eksempelvis selve fakturaene, innbetalinger, og liknende. Klarna administrerer dette for oss i sin helhet, og det er derfor raskest å kontakte dem direkte hvis man har spørsmål rundt faktura.
Det vi kan bistå med, er å forlenge frist på faktura, sende faktura på nytt og refusjoner.
For å komme i kontakt med Klarna, bruk Klarna-appen, eller følg denne linken: https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Når du velger betalingsalternativet "Få først. Betal senere" fra Klarna, vil du først motta fakturaen etter at Klarna har fått bekreftet at ordren din har blitt sendt fra vårt lager. Om det er en forhåndsbestilling, vil du dermed få fakturaen etter at produktet har blitt bekreftet sendt fra oss.
Om du ønsker å returnere noe du har kjøpt hos oss og fått gratis frakt på, vil uansett 99kr i returporto trekkes fra det refunderte beløpet. Vi tar ikke noe betalt for returer utover dette. Du står også fritt til å betale porto selv på produkter du ønsker å returnere, men det vil normalt bli vesentlig dyrere enn gjennom returlapp du har fått av oss.
Returlapp på etterspørsel ved å kontakte kundeservice på kundeservice@hyttefeber.no. Hvis du har ordrenummeret for hånden, får du raskere oppfølging om du legger ved dette i mailen.
Det varierer ut i fra hvilken betalingsløsning du benyttet ved kjøp. Refusjoner går alltid til samme betalingsmiddel som kjøpet ble gjennomført med.
Klarna: 2-5 bankdager. (Inntil 10 virkedager om du ikke har en eksisterende Klarnakonto.)
Vipps: normalt 1-3 virkedager.
Kredittkort: Normalt 1-3 virkedager.
Paypal: Inntil 10 virkedager.
I blant tillater vi bestilling av populære produkter som har vært utsolgt, men er på vei tilbake. Da vil det normalt tydelig fremkomme i både tittel og tekst på produktet at det er forhåndsbestilling, og dato for når produktet forventes på lager igjen. Dette er den datoen vi har fått opplyst av leverandør, men det hender i blant at de kommer enten før eller etter, alt ettersom hvordan produksjonen har gått. For ordre med forhåndsbestillinger sender vi hele ordren samlet når produktet er tilbake på lager, med mindre vi har avtalt noe annet. Vi anbefaler å betale med Klarna for alle forhåndsbestillinger, da du ikke vil bli fakturert før varen er bekreftet sendt fra oss.
Om du ikke får til å betale med Vipps i kassen:- Sjekk at du er logget inn i appen før du fullfører kjøpet i kassen. Om den ikke er satt opp vil Vipps åpnes med en blank skjerm. (på iphone)- Prøv å bruke en annen nettleser.- Hvis mulig, bruk kortbetaling, Paypal, eller Klarna istedenfor.- Send et skjermbilde og en rask forklaring av feilen til kundeservice@hyttefeber.no. Om du kan legge ved hvilken nettleser du har brukt ("Safari", "Chrome", "Internet Explorer" etc), hvilken enhet ("Iphone 8s", "Samsung Galaxy S20", "Macbook Air 2018" etc), og hvordan du ankom nettbutikken. ("Facebook", "Google", "Nettavisen" etc) Da har vi informasjon så vi får sett nærmere på feilen. *Tips og henvendelser som fører til en løsning belønnes.
Om du bestiller noe fra oss som skal sendes til utlandet, trenger du ikke være redd for å måtte betale noe ved levering - det har vi allerede gjort for deg. Du betaler den norske prisen som alle andre, og får ingen krav eller betalingsoppfordringer i ettertid. English:When you make an order to a foreign country, there will be no additional charges upon delivery.We pay the fees and VAT for you, so you don't have to :)
Vi oppgir alle prisene i butikken vår, uten desimaler. De følger standard avrundingsregler, så om prisen f.eks. står oppgitt som "47kr" kan den være 47.32kr. Den kan også være 46.62kr, men vil da bli rundet opp. Dette gjør vi for å unngå forvirrende priser på nedsatte varer basert på salgsprosent.
Om du har funnet oss gjennom en prissammenlikningstjeneste som Prisjakt eller Prisguiden, tar vi forbehold om at det fra tid til annen kan forekomme feil. Dette skyldes at vi ofte oppdaterer prisene våre underveis i salget, mens tredjeparter kun oppdaterer prisene noen ganger hver dag, og ikke umiddelbart etter vi har oppdatert dem selv.
Send oss en melding via skjema under om du ikke finner svar på spørsmålet ditt:
Bytte, skade, og returer
For mer informasjon om bytte, skade, returer, og betingelser, kan du titte innom denne siden: Bytte og returer