Bytte, returer og skade

 

Bytting

Hos Hyttefeber kan du bytte varene du har kjøpt, i andre produkter i ettertid. Dette forutsetter at produktet ikke er åpnet, og kan videreselges som nytt produkt etter at vi har mottatt varen. Henvend deg til kundeservice@hyttefeber.no for å få returseddel. 

Om du ønsker å bytte til en vare av høyere verdi, kan du informere oss om dette i eposten når du ber om returseddel. Da sender vi deg en betalingslink for mellomlegget, og sender deg så det nye produktet så fort handelen er oppgjort. 

Du står selv ansvarlig for retur av varer, og må sørge for at de er forsvarlig pakket så de ankommer vårt lager i god behold.

Retur av varer

Ved ønske om retur av en vare som ikke falt helt i smak eller passet inn, sender du en epost til kundeservice@hyttefeber.no, så sender vi deg en returseddel - eller en QR-kode som kan scannes hos Posten dersom dette passer bedre for deg. 

Skadet under transport

Det er heldigvis veldig sjeldent vi opplever skader ifbm. transport, og med Bring som vår hoved transportør blir alle bestillinger ivaretatt om noe skulle skje. Vi tar oss av alle eventuelle skader slik at du som kunde ikke skal trenge å forholde deg til dette. Send oss et par bilder som tydelig viser skaden på produktet, bilde av emballasjen i sin helhet med eventuelle skader og ordrenummer, til kundeservice@hyttefeber.no. Inkluder "Skade" i tittelen på eposten, for ekstra rask behandlingstid. 

Du kan alltid være trygg på at du får de varene du har bestilt hos oss i god behold. Hvis noe som helst har skjedd, rydder vi alltid opp og gjør vårt beste for at du også ender opp som en fornøyd kunde.

---

Juridisk


Bytte og retur

Ansvar og undersøkelse av produktene
Risiko for produktene overtas av kunden så snart de er i kundens besittelse. Etter at kunden har mottatt varene bør leveransen undersøkes så snart man har mulighet til det for å sikre at; sendingen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller har andre feil/mangler.

Bytte og angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen i 14 dager, men vi har satt fristen til 90 dager fra den dagen kjøper mottok varen. Dersom man ønsker å benytte seg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt. Kunden vil, etter godkjent retur, få tilbakeført det som er betalt. Returporto betales av kunden. Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema på papir eller annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder.  Angrerettskjema skal være ferdig utfylt med butikkens informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak inbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven. Se ellers informasjon på angrerettskjemaet.

Trykk her for å laste ned skjemaet

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen må det, innen rimelig tid, bli gitt skriftlig beskjed pr epost (kundeservice@hyttefeber.no) om dette. Merk eposten med "Reklamasjon", og ordrenummer. Kunden vil deretter bli tilsendt en tilpasset returlapp de kan bruke på postkontoret for å returnere varen uten å måtte betale porto. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.