Bytte, returer og skade
Bytting
Hos Hyttefeber kan du bytte varene du har kjøpt, i andre produkter i ettertid. Dette forutsetter at produktet ikke er åpnet, og kan videreselges som nytt produkt etter at vi har mottatt varen.
Om du ønsker å bytte i en vare av høyere verdi, kan du informere oss om dette på kundeservice@hyttefeber.no. Da sender vi deg en betalingslink for mellomlegget, og sender deg så det nye produktet så fort handelen er oppgjort. Legg også ved sendingsnummeret på pakken så vi kan bekrefte at den er på vei til oss.
Du står selv ansvarlig for porto ved bytting av varer, og må sørge for at de er forsvarlig pakket så de ankommer vårt lager i god behold.
Retur av varer
Retur av varer merkes med Hyttefeber, og sendes til:
Lettbutikk AS
Postboks 42, 0614 OSLO
*Det er normalt kunden som står for returporto hvis det skyldes at man angrer kjøpet eller vil bytte varene. Vi står for porto og sender returlapp hvis det er reklamasjonssaker eller vi har gjort noe feil.
Skadet under transport
Det er heldigvis veldig sjeldent vi opplever skader ifbm. transport, og med Bring som vår hoved transportør blir alle bestillinger ivaretatt om noe skulle skje. Vi tar oss av alle eventuelle skade skader så du som kunde ikke skal trenge å forholde deg til dette om noe slikt skulle skje. Send bilde som viser skaden på produktet, bilde av emballasjen i sin helhet med eventuelle skader og ordrenummer, til kundeservice@hyttefeber.no. Inkluder "Skade" i tittelen på eposten, for ekstra rask behandlingstid.
I slike tilfeller holder det med et bra bilde for vår del, som tydelig viser at skaden har skjedd under transport. Da har vi det vi trenger for å ta det videre som reklamasjon med transportør, uten at du trenger å foreta deg noe mer.
Du kan alltid være trygg på at du får de varene du har bestilt hos oss, i god behold. Hvis noe som helst har skjedd, rydder vi alltid opp og gjør vårt beste for at du også ender opp som en fornøyd kunde.
---
Juridisk
Bytte og retur
Ansvar og undersøkelse av produktene
Risiko for produktene overtas av kunden så snart de er i kundens besittelse. Etter at kunden har mottatt varene bør leveransen undersøkes så snart man har mulighet til det for å sikre at; sendingen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller har andre feil/mangler.
Bytte og angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen i 14 dager, men vi har satt fristen til 90 dager fra den dagen kjøper mottok varen. Dersom man ønsker å benytte seg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt samt med utfylt angrerettskjema. Kunden vil, etter godkjent retur, få tilbakeført det som er betalt. Returporto betales av kunden. Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema på papir eller annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angrerettskjema skal være ferdig utfylt med butikkens informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak inbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven. Se ellers informasjon på angrerettskjemaet.
Trykk her for å laste ned skjemaet
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen må det, innen rimelig tid, bli gitt skriftlig beskjed pr epost (kundeservice@hyttefeber.no) om dette. Merk eposten med "Reklamasjon", og ordrenummer. Kunden vil deretter bli tilsendt en tilpasset returlapp de kan bruke på postkontoret for å returnere varen uten å måtte betale porto. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.